onsdag 8 juni 2011

Är blått flott?

  
Med tanke på gårdagens rubrik'
Är gult fult'?



Ni vet det sägs' gult är fult´och' blått är flott'!




Fint är det iaf och Kantnepetan är så användbar.
Blommar från tidig vår till frosten tar den.



Bara att putsa till runt midsommar.
Lätta att föröka.


Jag brukar ta toppskott sätta i vatten tills rötter kommer o det tar ett fåtal dagar.
Sen krukar jag dom.
På detta sett har jag gjort mängder av plantor.
Direkt i jord funkar oxå bra.



Älskad hund!
Sigge världens busigaste hund och fin är han oxå!!!

PUH vilka dagar vi har nu...
Svårt att orka annat än att pusta i skuggan!

Kul att du tittade in hos mig idag en sväng.
Lämna gärna en hälsning det är riktigt roligt att läsa!
KRAM
från
mig!

16 kommentarer:

Tina sa...

Gillar blått som du förstått sen helgen...
Men gult och blått ihop klarar jag inte, direkt olämpligt att blanda de färgerna tycker jag.
Har haft Kantnepeta en gång, fast mina blev bruna nertill och såg lite tråkiga ut.
Sigge ser ut att vakta blommorna så fint..

Kramen på dig!

Katarinas trädgård sa...

Hjälp vad du är flitig med fina inlägg! Och jag tycker både blått och gult är snyggt, men som vanligt är ju sammanhanget viktigast. Jag har en gul rabatt där jag har blandat in blått/lila och jag tycker det är snyggt, men väldigt svårt att få till de "rätta" färgerna på bild, har jag märkt.
Ha det superbra i sommarvärmen!
Kram
Katarina

Marina sa...

Ja, blått är flott!

Här har vi haft lite svalare idag. FÅr väl se hur det blir i morgon.

Kram!

Tant Otteskrufv sa...

Sigge gör sig väldigt bra med det blå :)

Unknown sa...

Visst fick jag hälsningen av P. Han har sagt lääänge att han misstänkte att det var du, (snälla peta bort all grädde från allt han är inne hos er och handlar :)).
Och tack för alla vackra ord du skickade med honom.

Blått är definitvit blått, vad gult är.....ja, jo det finns fina varianter.
Ha det bra i värmen!
Camilla

Anonym sa...

Det var bästa bilden någonsin på Sigge!! Så fin ;-)

Ha det gott
Åsa

Unknown sa...

flott menar jag naturligtvis// :)

Frøken Solhat sa...

Blåt ER SUPER FLOT - især i din udgave med det smukke modlys.

Tak for tippet om at forøge blåkant....det skal prøves selv om de let frøsår sig også. Tror jeg vil lave en hel hæk af dem ved min nye terrasse :0)

Knus Dorthe

Bea sa...

Visst är blott flott!
Söt Kantnepeta och Sigge poserar också vant och avslappnat :)
Kram /Bea

Cajsas Faster sa...

Blått är bäst, men det rimmar dåligt;)
Kantnepeta gillar jag skarpt. Längre bort här finns det folk som har en hel häck, såå läckert. Att det var så lätt att föröka låter toppen... det visste jag inte.

Ha det gott Sigge och du, och mannen kanske:)

Kram

Vardagens guldkorn sa...

Kantnepetan sakas i min trädgård men jag ser nu att jag måste sätta upp den på önskelistan =0) Vilken härlig färg och en långblommare, det gillas! Härlig liten plats för vovven på sista bilden, det är inte lätt att vara hund i denna värme, våran spaniel gör verkligen inte många knop nu. Hon lägger sig på strategiska ställen där hon har bra koll och följer oss med blicken istället för i hasorna som vanligt =0)
Hoppas du får en fortsatt bra vecka!
Kram Linda

Lena/isklockan sa...

Kantnepeta kanske skulle vara nåt . Ska ha nåt blått i en rabatt. Måste googla lite på den . Finns den måntro i flera färger. Jag ska iallafall ha en vanlig blå färg inte åt det lila hållet.

Ha det bra...Kram

Linda sa...

Jeg elsker blått og har et mer ambivalent forhold til gult... men noen gule har jeg, men jeg er mer glad i de blå...

Giga sa...

Czemu żółte z niebieskim nie może być. Kwiatki niezapominajki są niebieskie i maja żółte środki (oczka) i są śliczne.Pozdrawiam

Roser og Patina sa...

Nydelige bilder av kattemynten langs husveggen. Det så virkelig ut som en Engelsk cottage garden:) Hunden din er kjempesøt!!Klem Ellen.

Lillianna sa...

Blått är flott och du har verkligen fått kanonbilder med blått i motljus!! Jättefint!!

/Lillianna