söndag 10 april 2011

Omgjorda planteringen nu vaknar den till...

Den här bilden är från i höstas
 då vi gjorde om den rektangulära planteringen med slipers runt
till en 'njur'formad.
Och la kantsten runt.
Då kan man köra med gräsklipparns hjul på stenarna
så slipper man trimma!
  

                                       
                                                         Botanisk Crocus' Ruby Giant'
                                                        
                                                      Jag en hel del lökar där.
 




Satsade på såna sorter som sägs sprida sig bra.
                                   


Irisen 'Katharine Hodgkin'
visade jag igår oxå men idag hade fler slagit ut!
                
Botanisk Crocus 'Blue Pearl'
Det är så roligt nu när de tittar fram för första gången!
Ingen av dessa sorter har jag haft förrut.

Den här vita fanns här tidigare.
Det finns mänger av lök kvar i jorden.
 Sen många år tillbaka
har jag satt allt som är fint här
så det blir  färg  sprakande lite längre fram!

Igår har vi krattat,klippt och rensat!
Och det fortsätter vi med idag :-)
Det är så roligt och tänk vad jag väntat på den här tiden och nu är den här.
ÄNTLIGEN!!!

Ha en härlig dag!
TACK för att du tittat in en stund.
Skriv gärna en hälsning det gör min dag extra bra!


11 kommentarer:

Anonym sa...

Här klipps, rensas och krattas det också idag - HÄRLIGT att vi äntligen har kunnat komma igång ordentligt, eller hur! Din Ruby Giant var urläcker, så snygg färg!

Ha det gott!
Åsa

Lövkojan sa...

Tycker den där Irisen är otroligt fin!

Japp, här har också trädgårdsarbetats med glädje, äntligen :)!

Ha en fortsatt bra söndag, kram Marie-Louise

Tant Otteskrufv sa...

Min omgjorda rabatt väntar jag med spänning på för att se var jag satte vad (jag har tappat bort skissen).Blir det någon plätt kvar så ska jag nog sätta sådana små iris som du har. De är riktigt söta.

Tina sa...

Hittade en massa krokusar här och var igår. Eller rättare sagt en liten herre som var på besök plockade en fin mosad bukett till mig...

Kram på dig i solen!

Kia sa...

Fint med kantstenen. Jag ska lägga nån sten runt rabatten vid flaggstången. Har bara inte bestämt vad än. Kommer så småningom.
Vad menar du? : ) ´Man ska väl klara sig själv när man är 12 år och sy och så!? Vi har gardiner nerpackade, nånstans??
Hon behövde något att göra på slöjden så nu fick hon det. Hon är duktig! Stickade lovikavantar till sig själv och har börjat med ett par till mig också. Får ha dem om det blir en kall sommarnatt.

Ha en skön söndag!
Kram Kia

Cajsas Faster sa...

Irisarna är ju jättesöta:)

Härligt med trädgårdshelg, det hann jag inte riktigt med!

Ha en bra start på veckan, Kram marie

Fröken Fräken sa...

Känns lite tråkigt att tjata om det, men.. här så skottar vi snö fortfarande. Fast jag tycker att andra kunde skotta lite ivrigare så att snön försvinner än fortare. Man kanske skulle gå och åpeka det lite försynt till sina grannar? Men jag får titta på dina blommor så länge!

Lisa sa...

Hej Helena ! Jag försöker skicka malvan i morgon innan vi far till växthuset igen. Antar att du inte fick mitt returmail heller ? Jag packar in den väl i plastemballage så får vi se hur det går.
Lisa/Lisas trädgård

Spirande grönt - sa...

Ja, visst är det spännande när de tittar upp första gången. Jag har också nya krokusbekanta som visar sig för första gången nu:)

Ha en fin veckostart,
Rebecca

Mjuka sa...

Spännande! Det ser verkligen vackert ut!
Ha en fin start på vecka!
Kram Malin

Norr om Köpenhamn sa...

....och snyggt blir det också med kantsten runt rabatterna. Ska bli kul att se din rabatt i sommarskrud, för redan nu ser den fin ut. Värmen har äntligen kommit och det säger bara 'poff'. Allting slår ut på en gång. Ååååh detta är bara den allra bästa tiden, eller vad tycker du?
Helgen har spenderats i trädgården och jag fick gjort jättemycket, känns så skönt!
Snart måste det bli en tur till plantskolan ;o)

Ha en skön start på veckan och glöm inte att njut våren :o)
Kram på dig