onsdag 16 mars 2011

Med ljuset kommer de igång!

Pelargonerna i vardagsrummet har börjat blomma!
Efter omplanteringen för en månad sen är det nu dags att beskära dom.
Det är 3 st.buskiga och fina
knoppar i alla topparna...
Om jag inte beskär dom nu så kommer de bli för stora sen men....
titta hur ska jag kunna göra det?
Får nog fundera lite tror jag.


Små sticklingar i vaser tycker jag är så sött!

Likaså mini-hängpelargoner.
Och se här den första Camelia blomman har fallit...
tänk att ha blommat över och ändå vara så vacker!
Nu ligger den i ett silverfat i badrummet och det känns så lyxigt!!!

TACK
för att du tittade in en stund!
Jag bli så glad av era kommentarer :-)

Ha det så bra idag.

KRAM
från mig!!!

12 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Den där kameliablomman var underbar, den gör att jag kommer att tänka på en drink! Tror att dom hette Scorpion och det var på ett polynesiskt ställa i LA där ALLA drinklar var otroliga, men just den här favoriten hade en döftande vit blomma flytande i det jättestora glaset. Och jag lovar, den värmde också gott!

Berit sa...

härligt med blommande pellisar, en lyx jag inte har:)Förresten jag har samma vas som du har:)
Ha en underbar dag!

Cathrine sa...

Nydelig pelargonia! Ikke lett å beskjære når det er knopper, nei! Ha en flott kveld, Helena:) Cathrine

Gunilla sa...

Pelargonieskott det skulle jag behöva, mina dog bort i vinter :o(

Mini häng pelargonia det har jag inte sett förut. Riktigt söt.

Ha en fin fortsättning på veckan
Gunilla

Nette sa...

Næ hold fingrene væk fra de fine blomster! :-)

Du skriver, at hvis ikke du beskærer nu, bliver de for store. Hvor store lader du dine pelargonier blive? Jeg har 2 som jeg havde i haven sidste sommer De har fået lov at komme inden for, og jeg må indrømme, at de er så store nu, at jeg ikke har plads til dem! Men tænkte at jeg kunne plante dem ud i store krukker i maj, og sætte dem ud i haven.

Lövkojan sa...

Så fina! Nej det är svårt att beskära när det ser ut så där :)

Härlig mini-hängpelargon!

Kram Marie-Louise

Kia sa...

Här växer och frodas det! : ) härligt att se.

/ Kia

Norr om Köpenhamn sa...

Jag blir så glad för dina kommentarer. Kul att du gillar mina bilder :o)
Jag upptäckte också att en av pelargonerna blommar utan att jag har planterat om dem, men det ska jag ta tag i till helgen. Drömmer då om att jag kunde stå i mitt växthus o göra det :o)....det är bara att fortsätta drömma!

Ha en skön kväll och torsdag. Nu är det snart helg igen ;o)
Kramis
Ulrika

Isas Trädgård sa...

Hej Helena !

Åhhh vilken underbar pelargon ... ja hur skall du kunna halshugga den ?!!

Vilken lyx att kunna njuta av den vackra kamelian är du ligger i badet ! Vardagslyx som heter duga !

Ha det så bra !
Kram/Isa

PS. Jag kikade in till ACCHLEJORNA ... jättefin blogg ! DS

Ord & Känsla sa...

Vilken fin pelargon!
Jag har precis planterat om mina sticklingar, se mitt inlägg...
Behöver din hjälp senare med beskärning.
Vågar inte;)

Kram kram

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Kan ingenting om pelargoner..... Men lycka till med allt där!!! :-) Kameliablomman är verkligen vacker, även som fallen... Måste vara helt fantastiskt att ha en kamelia (som blommar dessutom...).

Ha det gott!
Kram
Charlotte

Lisa sa...

Så fin din pelargon, jag skulle då inte beskära alls, STORA pelargoner är SÅ fint! Visst har du väl plats med dem ute? Ta skott på sensommaren istället, det gör alltid svärmor och hennes pellisar är jättefina. Tänk att till och med en vissnad kamelia är så vacker !
Lisa/Lisas trädgård