söndag 2 januari 2011

Sommarverandan.

Tände växtbelysningen en stund idag på sommarverandan
Blir lite konstigt ljussken .
Men det är rena ljusterapin att vara där och lite varmare blir det oxå!

Här är luft avfuktaren jag har därinne.
Den har en signal som piper när det är dags att tömma.
Men en lampa lyser oxå så det räcker med att den är på för det
är klart att den gärna blir full och piper på natten.
Inte så kul även om det bara är en kort stund.
Har ju sovrummet vägg i vägg!


Det finns en fläkt som drar runt luften men det är oxå valfritt.
Den tar inte så står plats.
50 cm hög
27 cm bred
33 cm djup

Här är tömningslådan.
Vattnet brukar jag hälla på växterna om så behövs.
Den är köpt på COOP och kostade på rea 1295 kr.
Det är den väl värd vi är nöjda med den!
Särskilt som vi nu slipper allt rinnande på fönster och dörr som frös till is oxå.
Det problemet är helt borta nu så det kan rekommenderas att investera i en sån!

Ha en fortsatt trevlig söndag!
Tack för att du tittade in.
Lämna gärna en kommentar!

2 kommentarer:

Katarinas trädgård sa...

Tack för infon! Vi har en liknande lufttorkare i tvättstugan, men eftersom vår vinterträdgård är så liten tycker jag den tar lite mycket plats. Kanske skulle jag testa att ha den under bordet för precis som du säger blir det väldigt fuktigt. Hmm... nu fick jag något att fundra på...
Kram
Katarina

Lisa sa...

Den där såg inte dum ut ! Kanske skulle sätta en sån i garaget till våren när jag ska driva tomater där, det blev alldeles för fuktigt i våras. Tack för tipset.
Lisa/Lisas trädgård