onsdag 19 januari 2011

Om när vackra saker ''talar''till mig!! Del 2


Här är nu den andra ljusstaken som jag berättade om igår!
Den som sambon inte orkade komma och titta på och bara sa köp!!!
Mer sånt tack:-)
En fransk ljusstake med de mest otroligt fina rosor
och jag tror det är nån slags narciss.
Jag funderade både länge och väl den fanns i ''mässing'' oxå
kunde jag ha den i köket isf ?Näe det tyckte jag inte vi har ju ingen matsal
även om vi har en kristallkrona.


Så det fick bli denna!
Jag är så nöjd :-)
Vad jag kan unna mig!
Och inget dåligt samvete heller.
Skönt!


Bladen kan man böja till
och det gör jag fortfarande efter ett par dar
funderar på hur jag ska få till dom.


............


Den här lilla sötisen har jag hittat på Zeta's
Tyvärr lossnar 'silvret'på innsidan..

Jag är verkligen glad för dessa fina saker som jag unnat mig!
Och vad tyckte sambon om denna?
Jo den var vädigt fin tyckte han!
De andra nja
sådär..



Kul att du tittade in i dag!
Du får så gärna skriva en lite kommentar.
Det gör mig så glad!

 



10 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Tack för de bra tipsen och råden ang pärlhyacinterna!

Finns ingen härligare känsla när man är nöjd med ett inköp som man unnat sig!
Njut av den känslan;)

Kram Helena

LindaLunda sa...

Vilken härlig och bra sambo du har!

Tina sa...

Kunde inte låta bli att le en liten smula då du beskriver rosen som en narciss! Jag har sett den underbara ljusstaken i en affär flera gånger och beundrat ROSEN, hihi. Du vet allt vad du pratar om..Tycker så mycket om dina fjärilstavlor på väggen, (kanske en närbild till mig någon gång?)
Jag är på bättringsvägen, dock trött och darrig..
Tack för ditt krya på dig, det värmde Helena!

KRAM till dig från mig, Tina

Caroline sa...

Den ser onekligen ut att passa in perfekt hemma hos dig! =)
Kram Carro

Katarinas trädgård sa...

Jättesnygg! Roligt att ha lite annorlunda saker som inte alla andra har!
Ha det bra!
Kram
Katarina

Lisa sa...

Jättefin var den ! Hi hi, tyckte du min dikt var klurig, får kanske översätta västgötskan till nästa gång. Ha det gott
Lisa/Lisas trädgård

Helena sa...

Tack :-) Jag känner mig nöjd med båda mina inköp o sambo!Han är inte så dum han:-)Idag vart jag hämtad från jobbet istället för en bukett tulpaner sa han.Rolig är han oxå :-)
Bilder på tavlorna kommer Tina!
Ha det bra alla!
Kramar från mig!

Huset vid ån sa...

Jättefin, vacker som ett smycke....
Nu ska jag kika mer på din fina blogg!

Kraaam Therese

Susie på Stjärnarve... sa...

Härlig ljusstake som verkligen passade hos dig. Och det är inte så dumt att bli hämtad/lämnad så då kan man avstå från tulpaner (dom kan man ju faktiskt köpa själv).

Fröken Fräken sa...

Ett klart bra köp! Tur att både ljusstaken och sambon talade till dig på rätt sätt, så att du inte gick miste om den skönheten :-)