lördag 25 december 2010

Juldagen en fridfull dag!

Det gäller att inte tappa formen...
så här kring jul är det lätt eller svårt
beroende på hur man ser på det hela.

På julaftons morgon överaskade vi Herr och Fru Andersson men deras favorit kakor.
Herr A fick kolasnitt och Fru A coccostoppar.
Tyckte mig märka att det var uppskattat!
Vi fick egentillverkade praliner som ni ser här ovan.
Nu kanske ni tänker att de där pralinerna ser köpta ut.
Då kan jag försäkra er om att så är inte fallet.
Herr A är konditor!
Det finns knappast några godare praliner...
Den mörka fylld med päronganache
och det florsockrade champagne...
Sambon himlade med ögonen när vi nu på morgonen smakade av dom!

Ett litet julspöke mitt bland godiset.

Det känns så skönt så här på juldagen.
Lite mer avslappnat .
Ha en riktigt trevlig fortsättning på julen!

Tack för att du tittade in .Du får så gärna lämna en kommentar!


7 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med! Även om det var lugnt igår med....juldagen är avslappningens dag...kram Lotta

Fröken Fräken sa...

Ja, juldagen är nog nästan bäst. Ingen stress, inget man måste hinna med. Man kan lugnt dona med vad helst man gillar.
Det såg ut att vara väldigt smaskiga bakverk, här har man konstant hög sockernivå nu ;-D

Lisa sa...

Ha ha, ja det är lätt att omformas till en annan form, om man säger så ! Julgodis i alla de former som slinker ner, tösabiten hade gjort fyra sorter i julklapp, oj oj. Dina praliner från herr A var ju i lyxklass förstås.
Ha en goood fortsättning på julhelgen !
Lisa/Lisas trädgård

Annelie sa...

Oj så gott och spännande det låter med päronganache.
Jo, nog ser de proffsiga ut, inte alls som mina och barnens julgodis. Försökte så gott jag kunde att se det charmiga i våra operfekta små hemgjorda små julgodisar och att inte vara missnöjd.

Är det en boxer du har? Vi har funderat mycket på sistone på att skaffa en hund. Jag skulle hemskt gärna vilja ha en boxer, maken vill helst ha en bulldog och yngsta sonen vill ha en pug, äldsta sonen vill ha typ en ragdoll katt. Verkar som om alla i familjen har en förkärlek till det lite hoptryckta ansiktet.

Kramar

Anonym sa...

Jodå, kolasnitten smakade mumma! Kul att du tyckte om pralinerna. Päron/pistage var det ju premiär för i år, så det verkar som att jag måste lägga till den i mitt sortiment... ;)
Gott Slut och Gott Nytt önskar "herr Andersson"

Annika Christensen sa...

God fortsättning på dig.
Ja godis hör ju julen till men här var det dåligt med i år. Fast just nu öppnade jag en ask med godsaker i.
Ha det fortsatt skönt
Annika

Mia sa...

Mums!det vattnas i munnen när man läser om de fina läckerheterna. Vi hade också en lugn dag igår...ja det hade vi ju egentligen på julafton också för vi var ju innesnöade och fick snällt fira bara i egna familjen... de yngsta barnen var ju inte helt glada eftersom de hade sett fram emot att fira med kusinerna...men vädret kan man inte råda över. Vi fick göra det bästa av situationen.
Ha en fortsatt bra helg!
Mia