måndag 27 december 2010

Bara för att den är så snygg!!!






    
 Har ni nån gång köpt en bok bara för dess utseendes skull?
Det har jag!
Fick se denna bok för några år sedan.
På trädgårdsmässan var det foto utställning vill jag minnas.
Bilder från denna bok i stora format.
Jag bara stod och titta...

Så det var bara att beställa när jag kom hem.
Den står nu framme jämt!

Det är ju helt otroligt vackra bilder!


Lite subtilt...


Så vackert jag bara föll för dessa bilder..
Fina vaser
Ljuset, färgerna


Så skirt och enkelt

Har ni nån bok som 'följt'med hem pga.omslaget?
Vore kul om ni ville dela med er av detta!

Bilderna har jag fotat direkt i boken.
Jag har läst den oxå.
Den är skriven lite i dagboksform.
Lite småkul!

Tack för att du tog en titt!
Skriv gärna en kommentar.

8 kommentarer:

Hannu på Langeland sa...

Ja men Denise är ju så duktig!

Katarinas trädgård sa...

Jättefin bok! Jag har kanske inte köpt någon bok bara för omslaget men det kan räcka med en enda bild i boken som jag gillar för att jag ska köpa den.
Kram
Katarina

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Ja det var verkligen vackra bilder, förstår att du föll för boken. Skulle jag också gjort *ler*

Tack rara du för dina värmande rader inne hos mig.

Stor kram, Linda

Norr om Köpenhamn sa...

Viiiilka fina bilder!! Verkligen en bok att njuta av. Jag kan också fastna för utsidan, men oftast finns där fantastiska bilder inuti också som fångar min uppmärksamhet. Har en hel del både trädgårdsböcker o inredningsböcker som alltid ligger framme. Bara att sätta sig ner med en kopp thé o njuta :o)

Ha en skön start på veckan! Själv ska jag fortsätta att drömma om våren o tulpaner ;o)
Kramar
ulrika

Hildas Hem & Trädgård sa...

Jag har kommit hem med ett halsband som jag drogs till som en magnet. Kunde inte ens släppa det utan var helt enkelt tvungen att köpa det.
Min änglapingla.

Urtjusiga bilder i din bok. Förstår dig fullständigt!!
Ha det bra!

Susie på Stjärnarve... sa...

Det är klart att man köpt en bok beroende på omslaget - både vanliga böcker, andra hobbyböcker (t.ex. kokböcker) samt trädgårdsböcker. Och detta trots "You can´t judge a book by looking at the cover!" som det heter i Bo Diddley´s gamla hit!
KRAM
Susie

Anonym sa...

Fina bilder som vanligt:)

/Brodern

Anonym sa...

Hej Helena! Vilken underbar bok! Vad heter den, och vad heter författaren. Ser att man (läs jag) kan få mycket inspiration till mitt målande.
kram // fru Andersson