söndag 2 juni 2019

Hepp aurikler i det fria!


Auriklerna blommar i det fria.
I höstats tog jag beslutet att plantera ut alla eftersom de hade rotlöss 
& de får man inte bort på annat sätt.
Jag började om med min samling i teatern genom att fröså själv.
Allt för att slippa dessa löss...

Tanken är att gräva upp favoriterna & kruka igen.



Fåglarna har tagit namnskyltarna såklart grrr 
men om jag letar i bloggen så kan jag säkert hitta vad de heter.
Från Helen i Piteå kommer denna.


´Aciant Society´


´Göran´


En söt en 😍



Och en rödaktig.


´Cafe au lait´ denna vet jag vad den heter för den är en favorit.


´Sirius´


Namnlös skönhet 😍


De verkar trivas bra här i slänten i ljus skugga & morgonsol.

TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

2 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Helena!
Vilken fin samling, och förstår varför Café au Lait är en favorit.
Ha det fint /Marika

blooming home and garden sa...

Så fine de er!

Klem, Ida