onsdag 1 oktober 2014

I morgon kommer...



I morgon kommer regnet & det ska hålla på i flera dagar.
Vi passar därför på att elda innan allt ris är blött.
Det gäller att vara med vattenslangen & krattor finns till hands.


Det sprakar så härligt.

Vi är hos grannen & eldar.
 Det är så bra för åt ena hållet är det asfalt & inåt hennes trädgård är det ett vattenfyllt dike.
Så är det trevligt att vara några stycken & hålla på :)
Vi har vattenslangar från 2 håll det tycker jag är bra då min pappa var brandman & jag har stor respekt för eld.

Nu måste jag ut & kolla lite min tur att vakta!

TACK för att du kikade in en stund!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

4 kommentarer:

LINDA sa...

Japp, i morgon blir det höst. Men i dag har det varit alldeles ljuvligt. Sista badet är badat och sista eftermiddagen med sollapning i nästan inga kläder. Så vansinnigt skönt!

Kram
//Linda

Isas Trädgård sa...

Vilka häftigt sprakande höstfärger du har i din header Helena - jättevackert !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Veronica sa...

Näe, Läser du väderprognoserna?? Det skippar jag för jag vill det ska vara fint ett tag till ;)

Kram

Annika Christensen sa...

Jag vill också ha regn!
Här skal det bli fin fint väder så vi skall passa på att ta upp den lilla båten. Jag har massor av ris att elda.
Får allt snällt vänta. Först tänkte jag skaffa mig en tunna att elda i.
Som du säger.. slangen får ligga redo.
Ha det gott
Annika