lördag 30 augusti 2014

Enkelt & fint blirre...


Den smyger sig på hösten.


 Det känns i luften.


Får lite lust att börja höstpiffa så det har jag gjort.


Bara det enkla som finns i trädgården.
Rönnbär & äpplen på ett våningsfat.
Det är mitt sätt att pyssla & piffa det.
Så en kopp kaffe på det under tiden beundrar jag skapelsen.

Njuter, andas, bara är det är lite vemodigt att det snart är över .
Men jag gillar hösten mer & mer för varje år.

TACK för att du kikade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

7 kommentarer:

Tittis Trädgård sa...

Åh, så fint ditt våningsfat med rönnbär är. Visst känns det det att hösten är på väg. Idag har vi krattat upp mängder med löv som singlat ner på gräsmattan. Riktigt ännu vill jag inte släppa in hösten även om den knackar på dörren. Tack för din inbjudan att komma och hälsa på, vi kanske tar dig på orden rätt som det är/ Kram Titti

Händigakvinnan sa...

Näe, man vill inte att det ska ta slut. Men...mysigt med höstfärgerna. Undrade just hur Sigge hade det och så skymtade han på en bild! Tack för inspiration till lite snyggt med rönnbär. Kram

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Finfin piff! Så enkelt men åååå så vackert. Hösten är välkommen nu, en vacker åstid :)
Önskar dig en skön helg!
Ulrika

Högagärde sa...

Så vackert med våningsfatet med rönnbär. Härliga höst.

Elisabeth

Hatty sa...

Såå fint! Var får man tag på ett sånt fint fat?
Kram :)

Jannibele sa...

Det enkle er ofte det beste. For en innbydende og varm dekorasjon. Lyser opp i sensommerhagen. Ha en fin helg.

Birgitte sa...

Hej Helena. Åh hvor er dit våningsfat fint, super idé og rigtig høstagtigt. Jeg tror også jeg vil høstpynta lidt i min have.