söndag 2 september 2012

Flyktigt ögonblick...i rollen som Ethan Hunt ser ni...



 Det är en växt som hela tiden gäckar mig...
Jag vill så gärna visa den...

Den är frän,fräck,cool eller nått :-)

Jag tänker alltid på en bloggvän när jag ser den lustigt nog...

En av Acchlejorna var här en dag och jag frågade vad hon tyckte om den?
 Nja ...hon säger det är en typisk Hum Humhum  växt...

Heeelt otroligt om ni frågar mig alltså :-)
Vi tänker på samma bloggerska!
Ja ni förstår?!
Eller???
Nej så klart inte!

Försöker ta en bild men lyckas inte...
Ljuset måste vara sådär magiskt som om morgonen eller kvällen.

Men skam den som ger sig.
Igår kväll såg jag solen bryta fram.
 Jag kastar mig ut med kameran maten är klar med struntar jag blankt i...
Halkar på en snigel..inte helt odramatiskt!

I have a Mission!!!

Impossible visar det sig för när jag hunnit runt huset 
till baksidan av trädgården
 där Hum Humhum växten står då....försvinner solen bakom träden...åhhh


Snacka om att jag förstår hur Tom Cruise känner sig i rollen som Ethan Hunt
 när han ska ut på sina omöjliga uppdrag :-)

För ett ögonblick funderar jag på vad han skulle gjort i denna pressade situation?!

Känner mig faktist lite osäker på det...

Jag raffsar några blommor och slänger i en vattentunna  istället och tar en bild :-)
Det känns  bra så skulle Ethan gjort



Här har ni den bilden!
Inte Hum Humhum växten men det kommer :-)
Vänta bara!!!
När jag väl får till den bilden ska ni få gissa vem jag tänker på :-)


TACK för att du kikade in till mig en stund.
Skriv gärna en hälsning det blir jag glad för!
KRAM
från
mig!

13 kommentarer:

Fågel Blå sa...

LOVELY!!!
Ha en fin Söndag
Kramar Kathrine

Hélena sa...

Nu blir man ju supernyfiken på din Hum Humhum växt! Snygg bild på blommorna :-)
Ha det bäst!
Kram Hélena

trädgårdsdrömmar sa...

Nu blir jag så himla nyfiken.Kom med bild snart.MVH

lottzys matblogg sa...

Härligt med ett skratt redan på morgonen, tack = ) DU fick ju till en fin bild ändå . kram

Lyckans lilla hus sa...

Du är ju för härlig!! Många skratt när man tittar in till dig - TACK! Ha en fantastisk dag :). Kram Marie

Vivishagerom sa...

Hei!

Flott bilde! Ønsker deg en kjempe fin søndag! Klem

Anna Vattenkanna sa...

Rafflande historia med en härlig cliffhanger. Snygg bild dessutom!

Kram

Livet på solsidan sa...

Vi vill se 'Hum Humhum' (låter nästan lite latinsk... Väntar! :)

Tamara

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Nähe! Jag tror inte man får göra så här... Bloggetikett, om jag får be?!
Och helst på rätt växt då;-))

Kram o tack för dagens fniss!

Kia sa...

Snyggt! Bättre lycka nästa gång med ditt mission. :)

Jag har ett eget och det är att få kornell sticklingar att växa. Tog några på Zigge promenaden igår morse. Ingen annan ute i regnet så då passa jag på.

Ha en skön söndag!
Kram Kia

Unknown sa...

Oj, där har du lagt upp en riktig "cliffhanger" - man vill höra fortsättningen på storyn. Hm hm, jag ser en dahlia eller vad är det..en riktigt hm hm - växt. Vem kan det vara?

Lövkojan sa...

Hm, vad kan denna växt vara för något??
Marie-Louise

Sussi / Sussinghurst sa...

????????
:) :) :)