lördag 25 augusti 2012

Kycklingben och plantor.



Gårdagen på ZETAS var trevlig!
Lagom varmt och lite höstkänsla har allt börjat infinna sig även i deras fina trädgård.


Eftersom jag jobbade innan så kom vi fram lagom till lunch.
Det blev lax m.dillstuvad potatis.
Till efterrätt chokladkaka med saltlakristkola och flingsalt.

Som alltid skickade jag en retsam bild på bakverket till en Acchleja
(det är vi som ryms i en bil)
som ej kunde följa med denna gång  hi hi
Vi retar alltid varann lite lagom skämtsamt :-)

Nåja det kaaan hända att jag skrev mohahahahaha i MMS:es....


Måhända var det liiite elakt av mig?! 
Då denna Acchleja givit mig ett presentkort på just ZETAS när jag fyllde år tidigare i sommras :-D
Och det shoppades glatt upp :-)




Kalimeris incisa 'Alba' Fjäderaster
blomn.juli-sept.
70 cm.



Aster ageratoides 'Harry Schmidt' Balsamaster
blomn.juli-sept.
60 cm



Geranium macrrhizum
'Spessart' Flocknäva
Den köpte jag 6 st.av .
Vi ska gräva bort gräs runt plommonträdet och plantera dem där.



Det är ett familjeplommon som vi flyttade dit förra hösten.
 Då päronträdet som stod här innan gav vika.
På nått lustigt vis har den tidigare öppna jorden växt igen...
Vi la på kompostjord i höstas och nu finns där mängder med vallmo och fingerborgsblommor där.
Och kyckligben....trevligt ;-)
Vi har flera slutna komposter och benen förmultnar inte i första taget.
Men det blir ju bra näring på sikt!

TACK för att du tittade in!
Du får så gärna lämna en hälsning det blir jag glad för :-)
KRAM
från
mig!

5 kommentarer:

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Åh så mycket tjusigt! Lätt att ruinera sig där.. ;) Tur att det ligger en bit bort.
Kram, kram!

Sallys hus sa...

haha..
Det är ju tur att det bara är vallmon som växer..tänk om det skulle börja växa kycklingar där..;)

jag måste försöka ta mig till det där jä.....Zetas...det ser ut att finnas hur mycket fint som helst där.
Kram o ha en mysig kväll!
Katarina

Veronica sa...

Härligt att göra en utflykt och äta god lunch! Sen gör det ju inget att man kan köpa växter oxå!! Vet du ...jag var på zetas för första gången förra helgen fast det bara tar 40 minuter dit!!

Kram

Fröken Fräken sa...

Nog är det som attans att jag aldrig har kommit mig till Zetas under alla mina turer till Sthlm! Kan man inte ha en konferens där tro?

Fagras trädgård och tankar sa...

Tycker nog att Acchleja bäddade för att du skulle retas. Presentkort på Zetas är ju världens finaste present! Maten ser fantastisk ut. Vet ju att Zetas är en totaluplevelse.

Ha en skön söndag
Johanna