torsdag 13 januari 2011

Brum brum...


                                                           HUMLAN

                                                  Humlan kan inte flyga
                                                för vingarna är för små.
                                          Den struntar i allt vad man säger
                                                     och flyger ändå.

                                Säg mig du lilla humla hur går den där flykten till

                                        Men humlan den brumlar och mumlar:
                                                  Man kan allt man vill.



                            När du känner dig sliten, rädd, trött eller något annat trist,
                                                    tänk som humlan:
                                             "Man kan allt om man vill!"

                                                Kul att du tittade in en stund.
                                                     Kramar från mig!
                                            Skriv gärna en liten kommentar.
                                                   Det värmer så gott!!!

Ps/Texten om humlan har jag kopierat.

7 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Tänkvärd text till fina bilder!

Kram Helena

Med fingrarna i (j)orden sa...

Just det, det skulle jag ju komma ihåg!
Eva

Katarinas trädgård sa...

Så sant, så sant! Fina, somriga bilder! Fortfarande plusgrader här men snösmältningen går sååå långsamt! Funderade i dag på om jag skulle gå ut med en vattenkanna med ljummet vatten och leka vårregn...
Kram
Katarina

Hildas Hem & Trädgård sa...

Jag trodde du diktat ihop det själv.
Minns att jag hörde att någon ville ha en poesikväll.....

Kram

Lisa sa...

Vad den va fin ! Och så sant..man kan allt man vill. Det är bara man själv som sätter gränser !
Jättefina bilder också...ååååh nu blir man sugen igen.
Lisa/Lisas trädgård

Norr om Köpenhamn sa...

Kloka ord....man kan allt om man vill. JAG VILL, jo det vill jag verkligen och JAG SKA. Det är det jag intalar mig just nu, när jag ska ta ett stort beslut om min jobbframtid. Än är jag mammaledig i 7 månader till, men SEN...ska jag ta tag i en annan dröm jag har :o)
Kan humlor, så kan jag!!

Kramis Ulrika

Isas Trädgård sa...

Åhhh vad underbart ... klart man kan allt man vill !!
Kram/Isa