fredag 19 november 2010

Tip tap tip tap tippe tippe tip tapp tipp tipp tapp!

 Eller så låter det kanske inte om lejontassar...
Jag har samlat på mig några under åren som gått .
   

Tre under varje kruka.
                                                         
 Min svägerska sa att lejon har ju knappast inte 3 tassar men jag är ju helt låst på 1,3,5 osv.annars känns det ojämt för mig.
Ja jag vet att jag har fel!Men det bara måste vara ojämt!


     Ibland på vintern går jag in i växthuset o bara står o tittar längtansfullt på alla grejer o drömmer om våren suck.Men den kommer ju alltid till sist!
                                                                                  
                                                                                                                                                                 


Den här rostiga saxen hittade jag i snickarboden i höstas.Hur min sambo undgått att ge mig den jag som älskar rostigt.Jag hittar han släpar hem!

Den här trollsländan köpte jag på Plantmarknaden i Lindesberg för en del år sen.

            Vad ska planteras i alla dessa till nästa säsong?Ett tag kvar att fundera!

                                                      

6 kommentarer:

Acchleja-Carro sa...

Ja, du... Alla dessa halta lejon som linkar omkring i din trädgård... ;)
Tur att du har så fint att de trivs!

Hildas Hem & Trädgård sa...

Jag tvivlar inte ett ögonblick på att de där krukorna är välfyllda med diverse genomtänkta planteringar när våren kommer!!!

Vi ses snart!

Cajsas Faster sa...

Åh, ett växthus!! Vill Ha!!
Trevlig helg, Kram Marie

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Vilken fantastiskt fin trädgård du har, ser fram emot att få se mer utav den nästa år!

Vad härligt med ett växthus, skull ejag oskå vilja ha :)

Kram kram

Katarinas trädgård sa...

Så mycket bra och fina saker du har! Ja, nu är det läge att fundera över nästa års krukor, inte alls dumt! /Katarina

Helena sa...

Tack alla som tar er tid att kommentera det är så spännande att hålla kollen här kunde jag inte tro!
Ja jag har så mycke grejor jag bara älskar mitt pynt o trätunnorna o min trädgård förståss!
KRAMAR fr.mig