onsdag 4 januari 2023

Nytt trädgårdsår & fröplanering pågår!

Innehåller annonslänk


Nytt år!
Så skönt att det nya trädgårdsåret börjar nu!
Har som vanligt tillbringat lediga dagar mellan ju & nyår
 på sajter med frön & dahlior.
Igenkänning på det tro 😁


Jag inventerar min fröpåsar.



I år ska vi dra ner på tomatsorter!
 Meen så hittar jag den tomma påsen ''Kakao''
Jag har saknat den & vill odla igen känner jag var ju så god!

Foto Impecta 

Min vän Catrin köpte färdiga plantor förra året av lakritstagetes.
Supergod & jag ångrade mig att jag inte slog till.
Så om jag skulle överaska med egna frösådder & dela med mig till henne.

Allt enligt vårt motto : du så jag får!

Foto Impecta 

Lätta flinka fingrar knappar lätt fram över tangetbordet klick klick 

Ringblommor ett ''must have'' varje år.
Fastnade för denna 😍

Foto Impecta Rosenskära ''Apricotta''


Sommarblommor såsom zinnia & tagetes har jag så svårt att vara utan.
Men i år vill jag även ha rosenskära & sorten ''Apricotta'' väcker mitt begär 😍
Har aldrig sått rosenskära är de hållbara till snitt tro?
Tänk ihop med aprikos & lite bronzfärgade dahlior asså 😋
Inser att jag nog är inne i en period av aprikos, brons & brunt.

En massa nyheter som lockar i år blir du oxå sugen på att beställa frön 
så kika in hos --> IMPECTA


KRAM från mig!

1 kommentar:

Maribel sa...

Hej Helena!
Har också klickat hem lite frön, men troligen blir det fler. Apricotta har jag också beställt, och någon Zinnia som går i färg med den. Min erfarenhet av cosmos i bukett var att den vissnade allra först.
Kakao är en favorit. Ringblommor lyckas jag inte med. Förstår inte varför.
Spännande med ett nytt trädgårdsår.
Ha det gott /Kram Marika