måndag 28 mars 2022

Tomat, blomster & Dirren.


Årets första tomat ´Celago` är snart mogen.
Den är en stickling från i höstas.


Aurikelsäsongen är igång inne på glasverandan vill säga🌸
Ute är det kallt & blåsigt...

Sprekelia Jakobslilja 

Jakobsliljan som jag fått av min vän Lotta inköpt på Madeira blommar.
Blomman är hur cool som helst!


Pärlhirsen har tagit sig bra.
Egna insamlade frön jag hoppas att de blir så mörka som de ska vara.
Insåg att de är F1 när jag läste på förra årets påse så det återstår att se.


Pelargonium ´Augusta ´ blommar & den är ju bara så himla söt ju 😍


Avslutar med Dirren som häromdagen satts sig på sin gliiis 🐖
Ni  vet hur en sån låter ha ha 
Han vart så snopen 😂

KRAM från mig!

 

 

4 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Helena!
Jag tog sticklingar på några tomater, förra hösten. Och sedan glömde jag bort dem i växthuset. Så det blev inget. Helt fantastiskt med din röda fina tomat.
En riktigt vacker aurikel. Här blåser det också helt otroligt. I veckan blir det trädgårdsmässa. Härligt. Ljuvliga Dirren.
Ha det gott /Kram Marika

Steffen Übelein sa...

Some nice wooden-fences for your garden you can see at my site. https://hausmeister-bamberg.de

Carina sa...

Tycker mig se en obetalbar min hos dirren :)

Augusta var helt oemotståndlig!! Det måste dofta underbart av primula på din veranda nu. Jag blir också sugen på att testa tomatsticklingar men det får vänta tills jag har ett bra utrymme.

Kram, Carina

HWIT BLOGG sa...

Full fart mot våren och sötaste Dirren och gliiiisen :) Hans min är obetalbar!
Vårkram från Titti