onsdag 3 mars 2021

Tänk dahlior i mängder...


Nu har vi haft många fina vårdagar här!
Men jag har verkligen stålsatt mig för att inte rensa bort allt i planteringarna då det berömda bakslaget alltid kommer som ett brev på posten.
Förr eller senare så är det.

Men i vårplanteringen där alla tulpaner kommer senare
 där har jag rensat medans det var lite fruset i marken.
Så mycket olika lökväxter som kommer där & fort går det så är det skönt att ha gjort det nu!


Ett annat projekt ´vi´ fixat med är dessa tunnor.
Ja skriver ´vi´ för att det låter så trevligt fniss

Jag kikade på halvtunnor & konstaterade att de kostar en del & jag ´villhöver´ ha 4 st.
Det skulle kosta 4800 kr & det har jag svårt att tänka mig att lägga på tunnor...
Nej det skulle jag aldrig kunna göra.
Men vi har 2 st. som vi fått för många år sedan.
 Vi haft en på varsin sida av dagbädden i bodegan som bord typ.
De har alltid känts för stora där men fick ändå står kvar så länge.

Skulle vi kunna tänka oss att såga itu dem tro?
Ja efter att ha tänkt igenom det noga så gjorde ´vi´ slag i saken! 
Jag menar jag tjänar jag typ 4800 spänn på det 😝


Kolla nu har jag 4 st. som ska stå här med dahlior i asså hur fint kommer det bli 😍


Här kommer sitter vi & äter frukost & kommer få en helt galen fin vy 😄
3 st. på rad blirre.


Och en står här på sidan av frukostplatsen. 
Vi ska köpa murarhinkar & ställa i dels för att skydda tunnorna 
men oxå för att det går åt orimliga mängder jord för att fylla dem.

Det kommer bli kanon!
 Jag har beställt mängder med dahlior för länge sen så nu väntar jag på att de ska komma.
Så ska de fördrivas inne på glasverandan.

KRAM från mig!
 

1 kommentar:

Carina sa...

Mmm det låter både vackert och härligt. Jag har en lång förbokad lista hos en leverantör men inser att jag kommer inte vilja ta hand om alla dem och de jag har sen tidigare så rensas måste det :)

Kram, Carina