lördag 23 februari 2019

Grindstolpar, rosenbågar & drömmar.

Idag drömmer jag mig lite framåt ...
Ända fram till sommaren faktist.
Jag brukar inte göra det utan håller mig till nuet.
Väntan blir ju så olidligt lång om jag börjar dagdrömma nu.

Bilden kan innehålla: växt, träd, utomhus och natur

Men så idag var vi på promenad ute vid Sundbyholm.
Då fann jag dessa jättefina grindstolpar 😍
När jag sen kom hem gick jag ett varv i trädgården
 för att se om vi kanske skulle kunna ha ett par stolpar någonstans? 
Dessa stod bara längs med en stig som ledde till en stuga men inget staket eller så.
Faktist hittade jag en plats där det skulle passa.
Men det måste jag fundera på & under tiden leta stolpar så en dag kanske det blir verklighet i min trädgård...

I vår trädgården har vi flera passager med bågar över.
Det är mer naturligt än ett par stolpar kanske i en en trädgård.


En av de finaste eller det är nog den finaste tror jag är bågen som leder in till ´frukosthörnan´eller rättare sagt det som en gång var en frukosthörna
 men som numera ligger i skugga men namnet hänger kvar. 


 Här en bild från försommaren när plymspirean till vänster blommar.



Här lite senare då har jag klippt bort ´plymerna´ & då fastnar blicken på rosen `New Dawn´.
En favoritvy helt enkelt som jag faktist kan se från soffan 
om sommaren då ytterdörren är öppen 💚
Det är allt någonting att längta till men vi tar våren först hörni visst 🌱
TACK för du kikade in. KRAM från mig!

5 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Ja, den utsikten vill man ju ha från soffan! Ljuvligt! Passager ger lite spänning till en trädgård på nåt sätt och stolparna så fina. Gillar när oväntade saker dyker upp så där i skogen. Nån slags gränsmarkering?
Allt gott
/Anette

Carina sa...

Underbar utsikt och dessutom från soffan :) Tänk att njuta den till morronkaffet. Astilben är magnifik när den får en miljö den mår bra i. Förstår hur du håller den i schack - jag är lite rädd för fröspridningen och jag har ju så lätt att glömma den där klippningen som behövs. Men jag får nog tänka mig att klippa mer för som sagt den skulle pryda sin plats.

Kram, Carina

Villrose sa...

Flotte grindstolper du fant! Rosebue er jo toppen av hagelykke, da :) Jeg (eller mannen min, faktisk) fant for noen år siden noen høye tårn i metall. Bruker dem som rosetårn i hagen. Lettere å finne plass till enn en bue,

Carita och Bertel sa...

Vackert och lummigt. Spaljéer och pergolor försvinner i grönskan. Underbart, längtar till den perioden. Ha dt fint. Carita

Anni sa...

De där grindstolparna var onekligen något extra! Inget man placerar hur som helst.
Dina bågar inspirerar, undrar om jag inte kan få till en liten rundare rosenbåge vid en gång någonstans.
Så maffig plymspirea, den kommer verkligen till sin rätt där den står!