fredag 14 september 2018

I senaste Allers Trädgård nr.10





I senaste numret av Allers Trädgård är vår trädgård med i ett reportage som handlar om siktlinjer-stigar för blicken.
Hade ingen aning att Malin Björkholms bilder var med 🤗
Denna plattlagda gång på bilden leder till baksidan. Det är en passage som är grön & skön 🌿💚🌿
Blicken dras mot den oranga vallmon.



Såhär ser gången ut idag. Vi har planterat hortensior `Pinky Winky` 3 st. längs med husväggen.



Trappen är inte rak & det är så den var från början. Dock var trästegen väldigt hala.



Vi valde att lägga om trappen för några år sedan. Då tog vi sten & behöll den svängda  formen. Funderade på att lägga den rakt istället för att det skulle bli annorunda när vi ändå gjorde om den. Men eftersom vi gillade svängen så tänkte vi att det var jättedumt att göra trappen rak bara för omväxlings skull. En trapp gör man ju inte om stup i ett precis 😅



Så här är ser framsidan ut på tidningen om någon vill köpa den mycket höstinspiration innehåller detta nummer 🍁🍂🍁
TACK för att du kika in. KRAM från mig!

2 kommentarer:

Veronica sa...

Jamen! Det var ditt hus :)

Jag bläddrade i tidningen och såg bilderna och tänkte jag skulle skicka ett meddelande till dig och fråga om det var hos dig :D

Men nu slipper jag det!

Kram på dig <3

//Veronica

Anonym sa...

Hej! Nu måste jag köpa Allers, roligt att få vara med där, eller hur. Grattis Helena! Kram!