tisdag 24 april 2018

Planera för höstens inköp av vårens lökar.

Just nu planerar jag för hösten 🙄 Jag vet att minnet är bra men kort 😉 I denna omgjorda plantering har alla lökar hamnat huller om buller & jäklars vad bra det vart! Men jag behöver komplettera. Vissa partier har blivit lite tomma. Hur sjutton ska jag komma ihåg i höst hur det ser ut nu funderade jag 🤔 Så igår kväll kom jag på lösningen. Jag tar en bild & ritar direkt på den nytagna bilden på plats vid planteringen!


Blått X crocus ´Ruby Giant`
Vita X irisen `Katharine Hodgkin`
Röda tussar Snödroppar
Vita tussar crocus `Prins Claus`

Iris `Katharine Hodgkin`

Crocus ´Ruby Giant`

Crocus `Blue Pearl`


Ja så nu har jag koll vet vad som ska köpas in & var de ska sitta på ett ungefär 🤗
TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

Inga kommentarer: