tisdag 27 februari 2018

Nu har den stora omplanterings cirkusen börjat. Tur jag har min glasveranda att vara på. Ställer fram ett bord, jord, krukor ja allt jag behöver & sätter igång.


Det är himla skönt därinne när solen skiner som den gjort idag. Lagom varmt & framför allt ljust!
Rosenknoppapelargon 'Pink Rambler'

Börjar med pelargoner jag har inne i huset. De är sådär lagom spretiga & charmiga såhär års :D I höstas klippte jag dem en del för att de var så höga. Satte bara ner skotten runt omkring.


Inne på glasverandan har jag den fina doftpelargonen 'Tomentosum'. Den doftar så gott. En vän har blivit av med sin så jag har satt ett skott till honom.

Pelargonium ' Trudie'

Krukor med 'patina' gillar jag. Lägger lerkrukor i blöt innan plantering med diskar inte bort den vackra beläggningen.

Áustrale´spp australe drummondii

Konstaterar att den rosablommande 'Australe' inte alls har samma växtkraft som den vita. Men vad gör väl det jag har en rosa & den är inte så vanliga alls så glad för den. Fick av Annika Christensen i höstas & jag har vårdat den ömt. Till & med sått fröna den satte i höstas. Får se hur det går med dem.
TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

Inga kommentarer: