fredag 15 december 2017

Julpyssel med den obligaatoriska tårtan

Tidigare i veckan träffade jag de rara Acchlejorna 'det är vi som ryms i en bil' Vår blogg hittar du här


Jag hade som vanligt jättesvårt att komma på vad jag skulle göra. Det är likadant varje år. Men till slut så vart det nått jag tänkt från början. Gillar ju återbruk & rostigt. Så jag samlade ihop alla burkar jag sparat på senaste tiden med tanke på ett ev. konserv pyssel. Så tog jag med mig stora plåtsaxen, burkarna & gav mig av. Lena som var kvällens värdinna bor på gångavstånd från mig. Jag pulsade fram i den rätt djupa snön & fick lite julstämning faktist.


Tjejerna är flitiga pysslare medans jag bara är med & har nått för händerna liksom fniss


Catrin dekorerade pepparkakor.


Petra sydde en vante till presenter istället för julsocka kanske eller bara som dekoration.


Lena gjorde sina fina tomtar som hon gjorde även förra året & jag fick då ett gäng som sitter i min adventsljusstake. Jag tycker jättemycket om dem!


Så gjorde hon Dirren vår hund oxå så nu står även han i ljusstaken :) Ni ser väl att det är en boxer va ;)


Den obligatoriska tårtan som ska anspela på dagens anledning till träff. Denna gång var det en morotskaka med saffransrosting. Supergod! Vi gillar gofika :)


Här står nu mina alster på rostning så får jag se sen vad jag ska ha dem till. Tanken är dock att sätta dem på pinnar & placera ut i nån plantering med får se hur jag gör i vår sen.
TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

Inga kommentarer: