fredag 17 november 2017

Murbinkan still going strong!

Så härligt solsken ute idag! Ett speciellt ljus. Murbinkan är jättefin fortfarande trots minusgrader & snö som varit.

Murbinka Erigeron karvinskianus En ettåring som ändå kan klara sig eller så frösår den sig.

Inte så konstigt att den lever fortfarande då den är härdig i vår zon. Men jag har inte lyckats att få den klara vintrarna planterad. Så jag har några krukor inne på vinterförvaringen för att gardera mig.


Men många är kvar ute & glädjer mig verkligen just nu


Här i en gammal foderho. Har svept jutesäck runt krukan så kanske den överlever men har egentligen ingen större förhoppning om det. Hur som helst är det fint med lite blommor kvar i lådor mm ute tycker jag. Frostiga blommor är ju så fint & jag går ofta runt i trädgården på vintern & då är det värdefullt med frökapslar att njuta av.
TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

Inga kommentarer: