söndag 29 oktober 2017

Sista planteringsrycket


Nu vill jag få ner det sista i jorden för denna höst. Inga lökar har jag köpt i år. Det känns lite märkligt men eftersom vi gjort om 3 st. planteringar i höst så har det varit nog med grävande har jag känt. Och lök fanns det redan i dem. Sen vet man aldrig när det blir super REA då blir det ju svårt att låta bli.


Den här stora julrosen är oxå flyttad & har tillbringat en tid i kruka. Ett tag var jag inne på att testa att ha den kvar i krukan i vinter. Täcka den & bädda in den som jag gjort med en del annat.


Men så är jag osäker på om den klarar det. Och jag är rädd om just denna för jag har fått den av min mamma när hon flyttade från sitt hus. Så den vill jag ha kvar den är ju så stor var tvungen att köra fram den på 'pirran' så tung var den! Så det vore ju synd om detta stora praktexemplar frös ihjäl. Den har mörka nästa svarta blommor så fin!


Nej den får grävas ner här där jag tagit bort några engelska vallmoplantor som inte alls skulle bre ut sig där. Helt fel i färg & förresten har de frösått sig där & sprider sig hejvilt.
Idag är det blåsigt & kallt ute. Men om man gör någonting varje dag så kommer man ändå framåt med höstbestyren & känner sig nöjd på så vis.
🍁🍂🍁🍂🍁🍁🍂🍁
TACK för att du kikade in. KRAM från mig!