tisdag 31 oktober 2017

Säckväv till klängrosor

Mina fina klängros 'Seagull' har de senaste åren frusit ner under vintern. Den blommar på fjolårsskotten det innebär att den inte har blommat på flera år. Så himla tråkigt.


Den sitter här till vänster. Jag brukar täcka den med täckväv nån gång i januari. Och det för att solen som blir starkare & starkare inte ska väcka grenverket då roten är frusen. Grenarna frystorkar men roten lever & skjuter nytt varje år men inga blommor alltså.


Den är vit, småblommig & doftar kryddpeppar.


Här en gammal bild på den 🌹 I bakrunden sitter rosa 'Sharlaglut'.


Men nu så tänkte jag testa att täcka den redan nu & det innan den fällt sina blad. Det är nog bäst att vänta men idag fick jag 'feeling' & satte fart fast den är grön & fin fortfarande. Får se hur det går. En sån härlig solig dag är det hur som helst mycket roligare att hålla ute. Jag tyckte det vart så tråkigt med så mycket säckväv men så kom jag på att det kunde bli som ett paket.


Vad har den där anställde nu hittat på tänker 'Direktörn' 🐕 
TACK att du kikade in. KRAM från mig!

Inga kommentarer: