tisdag 12 september 2017

Auktionsfynd kul med återbruk

Här är mitt plantbord. Det är himla bra & jag är supernöjd med det. Men en & annan planka skulle behövas bytas ut antingen nu eller till våren.


Här har jag stått ofta & pysslat. Sått planterat om, tagit sticklingar mm


Så förra veckan fick se ett bord som kunde användas som plantbord. Det var på en nätauktion. Måtten passade bra möjligen något lågt men det kan man lätt fixa med marktegel. Så vi började buda på det. Vore bra med ett underhållsfritt. Och vi vann budgivningen endast 360 kr. gick det för!


Det var bara ett litet problem det var tungt.... väldigt tungt. Han den ende tog hjälp av sin bror. Men då våra grindhål inte var breda nog kom bordet inte in i trädgården... lyfta var inte att tänka på som sagt VÄLDIGT tungt. De fick skruva isär det för att få in det. Hade det inte gått hade vi fått ta bort en bit staket puh tur inte det behövdes.


Åh vad bra det vart jag är supernöjd. Vi har ställt det så att vattnet & snön ska kunna rinna av lite högre i bakkanten alltså.


Alla plåtlådor & annat passar ju perfekt. Det här blir bra det!
TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

Inga kommentarer: