onsdag 16 augusti 2017

Samla frö

Jag känner mig så nöjd idag över att jag igår samlade in nästan alla frön jag tänkt så nästa år. För idag då regnar det & har gjort under natten med.

Pärlhirs 'Will Scarlet'

Man vill ju att de ska vara torra vid insamlandet.


Jag brukar ställa fröställningarna i fina ärvda glas glas med namnet på en lapp i för....jag vet inte hur många gånger jag stått där på våren & funderat på hur jag tänkt hösten innan ?  Vad var det nu jag ville så ha ha Nog känner man igen många frökapslar. Men när de väl torkat & fröna trillar ur eller man rensar dem från skräp ja då är det lätt att ta fel.
Gräs, tagetes, näva,akleja & stormhatt är de jag hittills samlat in.


Sååå om jag bara ser vad jag skrivit ha ha ?  så ska jag nog ha koll på frösådderna till våren ?
TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

Inga kommentarer: