söndag 9 juli 2017

Sticklingar

För ett tag sedan fixade vi ju till planteringarna längs med huset. Satte kantjärn mer om det här  -> Kantjärn Sen dess har jag funderat på vad jag ska plantera längs med kanten. Nu har jag bestämt mig. Det blir nävan 'Karmina'. Den är lätt att föröka & det var lite det jag var ute efter då jag faktist inte kom på vad jag skulle köpa. Istället så funderade jag på vad jag hade här hemma.


Det är bara att lirka loss lite rötter. De växer väldigt ytligt.


Rötterna ligger horisontellt straxt  under jordytan ibland lite ovanpå.

Geranium Cantabrigiense Liten flocknäva 'Karmina'

Tycker om färgen på denna. Och så är den lagom hög ca. 20-25 cm. Bladen luktar gott & får vacker höstfärg. Blommar gör den hela juni & juli. Den är torktålig & trivs bra i sol till halvskugga. Jag har den numera på väldigt många ställen i trädgården.


Jag brukar sätta dem med ungefär 20-25 cm. mellanrum såhär ungefär.


Så drar jag fåror med en spade som jag bara lägger ner roten i med lite jord över. Så är det bara att  vattna.


Så var det klart! Det gäller bara att komma ihåg att vattna.
TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

Inga kommentarer: