måndag 9 maj 2016

Trädgårdspiff

Jag tycker det är roligt att 'piffa' i trädgården. Göra olika arrangemang & placera ut. Jag köper en del växter för att göra fint med men gillar oxå att använda mig av det jag har. Perenner alltså. I år har jag använt nunneört & satt i gamla plåtburkar som jag ställt på mitt plantbord. Så har jag grävt upp ett gäng primula av en sort jag har massor av.

Primula
PrimulaPrimula pruhonisiana Violviva 'Wanda'.

Den heter 'Wanda' & jag har massor av den. Den sprider sig villigt & är lätt att dela.

SONY DSC
Primula pruhonisiana violviva 'Wanda''

När de blommat över kan jag använda dem på ett annat ställe i trädgården eller så ger jag bort dem. Jag tycker inte man behöver köpa & köpa hela tiden när trädgården är full med växter som kanske är ganska oansenliga men gör sig fint i kruka.
Lejontassarna är från Zetas & ska placeras ut vilken dag som helst. Cameliorna står på avhärdning & ska stå på sin vanliga plats. Tassarna passar bra till krukorna de lite 'diviga' cameliorna är planterade i.
Andra växter från trädgården jag brukar använda till 'piff' är snödroppar, crocus, akleja, fingerborgsblomma  & taklök.
TACK för att du kikade in till mig en stund. Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.