måndag 4 november 2013

Pyssligt & riktigt avkopplande



Igår hade jag en lugn dag men fick en del gjort.
En riktigt bra dag då jag kopplade av ordentligt.

Jag har ju samlat kastanjer ett tag nu "sådde" jag de senaste fynden från Stadsparken.
Det är en bra park tycker jag purjolök i träden & röd kastanj.

Tänk en vacker dag kommer jag ha en hel skog med rödblommande kastanjeträd!
Om de gror förstås klart de gör ;-)


Jag har även sått fröna från Helen men bloggen 
Hon har en fröblogg & där hittade jag vit lunddocka & svart trolldruva det var jag bara tvungen att ha ;-)
Titta in här om du är intresserad det finns en massa skoj Fröblogg

Jag lägger gammalt akvariegrus i botten på krukorna & blomjord /plantjord  sen såjord ovanpå det .
På så vis kan jag vänta lite med att plantera om dem sen i vår.
Så toppar jag med akvariegrus för att slippa alg/mossbildning.

Under höst/vintern krukorna står bakom växthuset i skugga på marken & skyddas av de löv som blåser dit.
Ska så lite fler pion frön oxå men sen är det färdig sått för i år.

TACK för att du kikade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det gör mig glad.
KRAM
från
mig!

7 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Härligt, en skog av rödblommande kastanj. Gratis, bara så där. :-)

trädgårdsdrömmar sa...

Hoppas alla frön gror.Trevligt pyssel en regnig dag.
Kram

Razzy sa...

Mycke har jag gjort med kastanjer men aldrig sått dem :) det låter spännande hoppas det går bra

Kram Eva

Helens trädgård sa...

Att fröså är en underbar lugnade syssla både för kropp och själ.
Är övertygad om att du kommer att ha en skog full av rödblommande Kastanjeträd som har vit Lunddocka runt rötterna.

Kul att du har länkat till mina båda bloggar :=)

Önskar dig en fin dag Helena!

Gunilla sa...

Att fröså är verkligen höstens och vinterns stora höjdpunkter.
Jag försöker att begränsa frö inköpen men det är lite svårt.:o)

Helen är en riktig källa att ösa ur när det gäller frösådder.

Ha en riktigt fin vecka

Meta sa...

Viken energi du har. var får du den ifrån??? önskade jag hade hälften.
Lycka till med sådden
ha en fin vecka
Kram Meta

Tant Otteskrufv sa...

Kastanjer i grupp!? Du vet inte vad du ger dig in i...jag har nog av en ensam :)