torsdag 26 september 2013

Inte så lysande...


Inte så lysande färg än på Bergkörsbäret men det kommer nog.
Det brukar glöda lite mer.


Men snygg är den!

Till vänster är det en Sambucus nigra mörkbladig fläder som heter "Black Beauty"
De rosa vackra blommorna har nu blivit till bär.
De kan man göra saft på.
Jättegott blir det jag minns såväl den svärmor gjorde en gång :-)
Men nu verkar det som om jag får göra själv ;-)


Det här är från baksidan där mitt andra exemplar står.
Här brukar jag från köksfönstret kunna se hur trastarna har kalas på bären.
TACK för att du kikade in till mig!
Lämna gärna en kommentar det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Black Beauty är så vacker! Jag lyckades spara en liten stickling av min innan den dog. Jag pysslar om den lilla plantan på 15 cm och den verkar trivas :)
Om ett par år hoppas..kanske är den lika stor som din?
Laav dina höstbilder.
/ Teppi

Carina/I Vått och Torrt sa...

Vilka fina höstfärger du börjar få!!! Jag älskar när allt brinner i trädgården! Här på Österlen har det inte kommit lika långt. Lönnarna börjar skifta så smått. Det blir till att fota flitigt framöver!
Ha det så gott och kram från
Carina