fredag 30 augusti 2013

Dag 2 uppleva medelhavet?

Dag 2 på  Föreningen TRIM s resa.

Idag ska vi först till...

bild från
sen far vi vidare...

bild från
Engelsk inspirerade trädgård från 1800 talet med en plantskola mm
osså ska vi till...


bild från

Jag är inget fan av medelhavsträdgårdar.
 Vare sig i tidningar eller i verkligheten .
Alltså kring Medelhavet javisst självklart!

Jag har en trädgård i zon 3  inga bra förutsättningar till ett medelhav  hos mig ;-) 
Tycker heller inte det passar i  Sörmland .

Jag får ingen som helst inspiration av att läsa om om dem eller så.
Är faktist riktigt trött på att se dessa trädgårdar på TV & i tidningar.
Förlåt Herr Englander & alla andra innehavare av dessa trädgårdar.
Men smaken är olika.

 Det betyder inte att jag inte kan njuta av dessa trädgårdar 
utan bara helt enkelt att jag är less på dem särskilt i tidningar...

Jag har tom.sagt upp en tidningsprenumeration pga. av dessa återkommande medelhavsreportage mm

Vad tycker ni?

Men  idag får jag se om jag kan bli omvänd :-D

Vilken härlig dag det blir!

TACK för att du kikade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

6 kommentarer:

ZielonaMila sa...

Interesting post, beautiful images:) Greetings

Anonym sa...

Håller helt med, det känns ute och har blivit för mycket! Men på med solhatten och njut, live är alltid bättre än i tidning i alla fall!/Anna

Ruben sa...

Hahaha, det gav mig ett gott skratt och en bra start på dagen! Menar du allvar, tycker jag du är modig! Skojar du, är du en stor humorist! ;-)

Ha det gott!
/Ruben

Ruben sa...

PS
Jag tycker häcken verkar lite fuskigt klippt. Den här Apotekarträdgården hamnar nog aldrig i Trädgårdstoppen! ;-)
/R

Tant Otteskrufv sa...

Håller helt med dig om att det blivit lite för mycket medelhav. Jag kan dra paralleller till andra flugor som passerat och vet att det kommer fler.
Visst är det njutningsfullt att hälsa på där en varm dag men ingenting jag vill omge mig med. Tema Amazonas däremot, som säkert kommer härnäst... :)

Katarinas trädgård sa...

Jag tycker också det där medelhafsiga är ganska överdrivet (tacka vet jag det maximalhafsiga, fniss), men jag tycker det är tur att smaken är olika, tänk så tråkigt det skulle bli att titta på trädgårdar annars!
Kram
Katarina