fredag 27 maj 2011

Ett paket kom med posten igår!


Så kom då min vinst från Helen med bloggen

TANKAR OM OCH FRÅN MIN TRÄDGÅRD

Jag var hemma så när postbilen kom var jag snabbt ner för att ta hand om paketet!
Fint inslaget  väl  packeterat och välmående såg den ut.
Grönlilja Zigadenus elegans
Planterade den på direkten.
TACK snälla Helen!

Min vita Trillium albidum blommar med 3 st. blommor i år!
Det tar sig.

Måste försöka samla frön i år.
Inga frösådder finns runt om så jag får pröva själv.

En av mina favorit tulpaner.
Tulipa 'Carnaval de Nice'
Blommar sent.
Jag bara älskar dessa strimmiga!
Mina målar tulpaner kallar jag dom.
Finns ju ofta med på gamla tavlor.

Fick dessa på en julmarknad när jag köpte amaryllis.
Dan efter hade vintern kommit...
Där stod jag och grävde ner lökar och hoppades att ingen skulle se mig :-)
Trodde inte att de skulle komma på våren men det har dom gjort varje år!

Så nu för tiden sätter jag lök hur sent som helst bara det går att gräva och mest tulpaner och tex.scilla.
De ser ut som en gräddbakelse tycker jag!
På tal om bakelse...

Till sist förlåt att jag frestas :-)
Den 'Ömma Modern' var på besök igår. 
 Då passar det bra att bjuda på en bakelse från stans bästa konditori ;-)
Det var en härlig dag med sol och ingen blåst!
Vad skönt!!!

Idag regnar det....

TACK för att du tog dig tid en stund.
Skriv gärna en hälsning det gör mig GLAD!
KRAM
från
mig!


9 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Vilka fina Trillium! Efter sol kommer regn...eller hur var det? Perfekt för det som sattes ut i går i alla fall! Ja, jag har examen i kursen "positivt tänkande". Fick den i doppresent? :)

Cajsas Faster sa...

Hej, försöker skriva igen...
Det har strulat för mig den här veckan.

Härliga färgglada blommor och de vita är också vackra;) förstås!

Trevlig helg, Kram

Gunborg Uhno sa...

Så vackert med vit Trillium.Tulpanerna är så läckra Har dom själv och dom har glatt mej länge.

Rosor och Pioner sa...

Grattis till den fina vinsten. Fin trillium och "polkagris" tulpanen är så fin men måste du frestas så där, bakelsen ser ju alldesles för inbjudande och god ut...undrar jag om det finns något gott på konditoriet i stan, får kika i em.
Du undrade om det var mitt hus...ja, och jag gillar det trädäcket.
Önskar dig en riktigt trevlig fredag och helg.
Kram Susanne

Marina sa...

Kanon med sådana paket. Skulle man vilja få oftare.

Kram!

Lövkojan sa...

Vad mysigt med en växtvinst!

Ja visst är de vackra, jag har några varianter också och man blir ju så glad när de kommer :).

Du den bakelsen hade man inte tackat nej till!

Ha en fin fredag och helg, kram Marie-Louise

Inger Marie sa...

Lekker trillium og hvilken tulipan! Den må jeg skaffe meg:)
Kaken så da farlig god ut...for en kakemons som meg...:)
God helg til deg,Helena:))

Berit sa...

grattis!!! oj viken vacker trillium, jag hoppas det är den som äre i knopp hos mig nu:)Du jag ska se vad jag kan göra för dig i Aurikelväg lite senare i sommar, tänkte mer Auriklar till folket:)
HA en underbar dag!!

Lotta sa...

Grattis till den fina vinsten...och vilken otroligt vacker trillium. Det är såna bilder som frestar mig... tårtan tittar jag inte på. ;)
Kram